لاف سعید روستایی در غربت و…
- شناسه خبر: 2160
- تاریخ و زمان ارسال: 3 خرداد 1401 ساعت 07:49
- بازدید : 490 بازدید
- نویسنده: مدیر سایت

اولین فیلم بلند روستایی با سرمایه گزاری متهم سابق و مجرم فعلی اقتصادی صندوق بازنشستگان آموزش و پرورش با تهیه کنندگی یکی از تهیه کنندگان مورد وثوق وزارت اطلاعات، ساخته شد، در دومین ساخته ی وی رییس دفتر هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست مجلس تهیه کننده ی فیلم بود ودر سومین فیلمش نیز تهیه کننده ای که از پرسنل سپاه پاسداران است . در دو فیلم به نمایش در آمده اش، محتوا هیچگونه تعارض حاکمیتی و حتی حکومتی نداشته تا جاییکه مصطفی میر سلیم در رقابت انتخاباتی از فیلم« ابد و یک روز »دفاع می کند و حتی در کتابهای درسی نیز از این فیلم یاد می شود، چرا که جوان معتاد فیلم ژنتیکالی معتاد است ! آنچنانکه برادر بزرگترش می گوید مادر و خانواده ی مادری همه معتاد و قاچاقچی بوده اند و اعتیاد برایشان عار نیست ، این جوان در اثر ناکامی های سیاسی و اجتماعی سرخورده نشده و بیکاری ، فقر وتبعیض علل اعتیاد او نیست چرا که وضع اعضای خانواده با گرداندن مغازه ی فلافل فروشی و نگهداری از حیوانات خانگی بالا شهری ها و آرایشگری و جنس آوردن از مناطق آزاد بد نیست که خوب هم هست و یکی شان مسکن مهر پرند هم خریده است ، فقط این معتاد بامزه ای که ژن خراب کار دستش داده وصله ی ناجور است که نه به حکومت ربط دارد و نه به حاکمیت، در دومین فیلم روستایی هم ستایش نامه ای از پلیس را شاهدیم ، پلیسی صبور ومهربان و دلسوز که فرزندش را هم در راه خدمت به جامعه از دست داده و میلیارد میلیارد رشوه ای را که به او پیشنهاد می شود رد می کند و در آخر هم مثل دادگاه های عدل دوران امام اول شیعیان ، فراروی قاضی ای می نشیند که برایش قاچاقچی و پلیس یکی است و فرقی بین آندو نمی گذارد و چه بسا به پلیس بیشتر مشکوک است تا قاچاقچی !
گفتنی است در خدمت پلیس بودن این فیلم که هیچ ایرادی هم از نظر هر شهروندی که خواستار نظم و امنیت شهری است ، ندارد تا آنجا که از بستگان نزدیک ریاست محترم پلیس فتای وقت نیروی انتظامی از عوامل پشت صحنه ی فیلم متری شش و نیم بوده و در این فیلم برای اولین بار از دستگاه های پیشرفته تازه خریداری شده پلیس مستقر در فرودگاه ها و تشخیص هویت رونمایی می شود ، تا اینجا آنچه گفته آمد نه تنها ایراد برای روستایی نمی تواند باشد بلکه در کارنامه اش ساخت فیلمی که پلیس آرمانی و ایده ال را به تصویر می کشد نقطه ی قوت است به شرطی که مانند اسلافش چون فی المثل جمال شورجه از این نگرش و پردازش خود نه دچار شرم باشد و نه درست تظاهر به عکس آنچه در روح فیلم هایش جاری است عمل کند و خود را نشان دهد ، حتی اگر اوبا سفارش دهندگان پشت پرده به این توافق رسیده که او عملا آدرس غلط دهد تا فیلم مخاطبش را از دست ندهد و قرار براین متفاوت نمایی گذاشته اند، اما دیگر زمانه ی این وسط لحاف خوابیدن ها و نعل وارونه زدن ها گذشته است.
البته گفتنی است مسولان سازمان سینمایی رسما اعلام کرده بودند پروانه نمایش فیلم مشکلی ندارد و سازندگان فیلم با آنها هماهنگ هستند.