در ادامه کاهش اعتبار اسکار / کاهش بینندگان تلویزیونی مراسم 2025
- شناسه خبر: 5207
- تاریخ و زمان ارسال: 14 اسفند 1403 ساعت 10:45
- بازدید : 19 بازدید
- نویسنده: مدیر سایت

به گزارش سینماناب، این آمار کاهش ۷ درصدی را در مقایسه با ۱۹.۵ میلیون بیننده سال گذشته نشان میدهد. این افت در حالی به ثبت رسیده که به تازگی گزارش شده که «آکادمی علوم و هنرهای سینمایی» (AMPAS) در حال مذاکره برای امضای قراردادی جدید با یک پخشکننده دیگر است. قرارداد کنونی آکادمی با ایبیسی در سال ۲۰۲۸ به پایان میرسد.
اگرچه اسکار ۲۰۲۵ پربینندهترین برنامه تلویزیونی شبانه در حوزه سرگرمی به جز برنامههای ورزشی و خبری به شمار میآید، اما پنج سال پیش، در اسکار ۲۰۲۰، نزدیک به ۲۴ میلیون نفر آن را تماشا کردند. در اوایل دهه ۲۰۰۰، تعداد بینندگان به ۴۰ میلیون نفر میرسید و در سال ۱۹۹۸، زمانی که فیلم «تایتانیک» (Titanic) برنده شد، این عدد به ۵۷.۲ میلیون نفر رسید. در سالهای اخیر، با ظهور پلتفرمهای استریم، تعداد بینندگان تلویزیونی به شدت کاهش یافته است، در حالی که نسخههای ضبطشده اسکار، زمانی بیش از ۲۰ میلیون بیننده داشت.
گزارشهای ایبیسی نشان میدهد که نرخ بینندگان در گروه سنی ۱۸ تا ۴۹ سال به ۳.۹۲ درصد افزایش یافته که رشدی ۳ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد و بیشترین رشد از سال ۲۰۲۰ با ۳.۱۷ درصد است. اسکار نود و هفتم با کسب ۱۰۴.۲ میلیون تعامل در شبکههای اجتماعی، به یکی از پربحثترین برنامههای تلویزیونی فصل تبدیل شده است.