تابستان همان سال؛ دلتنگی های عاشقانه
- شناسه خبر: 3919
- تاریخ و زمان ارسال: 14 بهمن 1402 ساعت 05:42
- بازدید : 61 بازدید
- نویسنده: مدیر سایت
![تابستان همان سال؛ دلتنگی های عاشقانه](https://cinemanab.ir/wp-content/uploads/2024/02/TabestanHamanSal.jpg)
فیلم هرچند که شاید برای مخاطب بی حوصله و فسیل بین امروز ملال آور باشد اما «تابستان همان سال» نجابتی دارد که نمی توان از آن گذشت، این نجابت از شخصیت عطا کودک فیلم می آید که بعد از ادعای دروغش، فیلم را هم وارد این لحن می کند و تلاش کلاری برای حفظ این یک دستی اجرا به دور از هرگونه باج دادن به مخاطب، اتفاق خوبی را رقم می زد.
فیلمبرداری کوهیار کلاری،طراحی صحنه خوب کامیاب امین عشایری،صداگذاری دقیق علیرضا علویان و بازی خوب دو کودک فیلم و درک درست سمیرا حسن پور از نقش و تلاشش برای اجرای آن به دور از هرگونه کلیشه های مرسوم و ایجاد حس ترحم از شاخصه های بازی سمیرا حسن پور محسوب می شوند.
«تابستان همان سال» فیلمی است در خدمت سینمای قصه گو به دور از هرگونه شلوغ کاری و تعلیق های پیچ در پیچ، ساختار فیلم هم بر همین اساس بنا می شود، شخصیت پردازی ها و خانه مادربزرگ که زندگی در سراسر آن جاری است همه در خدمت یک روایت قصه گو هستند، سینمای ایران هم بیشتر فیلم های موفقش هم در همین مسیر قدم برداشته اند، سینمایی که تاریخ مصرف ندارد و تحت یک سری داستان های اجتماعی هیجانی ساخته نشده اند، برای بازگشت به این اصالت تاریخی نیاز به این فیلم ها داریم که به پلان به پلان آن اهمیت دهند و ته ماجرا به این نرسند که هرچه زشت تر و کثیف تر باشد، جنبه رئالیستی فیلم حفظ می شود!