اکران نوروزی اعتماد مخاطب را هدف گرفت!
- شناسه خبر: 1866
- تاریخ و زمان ارسال: 14 فروردین 1401 ساعت 08:44
- بازدید : 151 بازدید
- نویسنده: مدیر سایت
به گزارش سینماناب، در حالی که نسخه نمایش خانگی فیلم ها به فاصله چند ماه پس از اکران عرضه می شد و همیشه مخاطب سینما با تصور این فاصله چند ماهه در ابتدا اولویت اصلی اش دیدن فیلم در سینما بود اما در اکران نوروزی امسال که با حرف و حدیث های بسیار و حذف لامینور، چند فیلم با استدلال تنوع به این ترکیب از سوی سازمان سینمایی و شورای صنفی اضافه شدند ، نشان دادند که انتخاب های اشتباهی بودند، چراکه پاسخ مخاطب برخلاف نظر مسئولان تصمیم گیر بود.
فیلم «قدغن» که تاکنون به فروش دویست میلیونی دست پیدا کرده است و سر از اکران آنلاین درآورده است، این روزها همزمان روی پرده سینماها هم است، اتفاقی که نشان اشتباه جدی محاسباتی در اصرار برای اکران این فیلم بود یا اینکه مخاطب دیگر علاقه ای به چنین فیلم هایی که در این شکل و فرم عرضه می شود را ندارد و برای سازندگانش یک پیام جدی دارد که وقت تغییر است.
شورای صنفی نمایش بهتر است در اولین جلسه خود یک فیلم تازه را جایگزین «قدغن» کند تا ناقوس مرگ سینما نواخته نشود و یک بار برای همیشه تکلیف فیلم هایی که در اکران موفق نمی شوند و اکران آنلاین را مسیر فرار می بینند روشن کند تا مخاطب با ذهنیت اینکه همه فیلم ها چنین عاقبتی خواهند داشت از رفتن به سالن سینما صرف نظر نکنند و اعتماد حداقلی حفظ شود.