سریال بینی با سینماناب/ قورباغه؛ سوار بر مدار جهان خود

سینماناب - #حمیدغفاریان: هومن سیدی بعد از تجربه موفق «مغزهای کوچک زنگ زده» با سریال پرزحمت به لحاظ تولید به نمایش خانگی آمده است، مدیومی که فرصت بیشتری برای داستانگویی دارد و بهتر می تواند جهان خود را خلق کند، گرچه که این جهان برای مخاطب ملموس نباشد اما او تلاش کرده است تا مسیری که آغاز کرده است را درست طی کند و در این موقعیت به مخاطب هم باج ندهد.

هشت قسمت شاید متر مناسبی برای اندازه گیری میزان کیفیت یک سریال نباشد اما فیلمساز در این هشت قسمت به ریتم متعادل و ضرباهنگ خاص خود رسیده است. آدمها و فضا را ساخته است و حالا از اینجا به بعد باید ماجراجویی کند.

سیدی تلاش درستی در جهت ساخت جغرافیا می کند، تصویری تازه از اکباتان می دهد، خانه نوری را با جزییات می سازد، مانند همان اتفاقی که در مغزهای کوچک زنگ زده انجام داد و حاشیه نشینی را درست جلوه داد، او همواره به هویت سینمایی از لوکیشن می رسد و این از شناخت، دقت،زمان و وسواسی است که او برای کارش می گذارد، می آید.

در میان این حجم از شخصیت های فرصت طلب، شخصیت خواهر با بازی فرشته حسینی هست که کنش گر نیست اما موثر است و با هدایت درست کارگردان توانسته با دیالوگ کمی که برایش نوشته شده، روح متفاوتی را در صحنه ایفا کند، روحی که با خود معصومیت را ترسیم می کند، عنصری که در هیچ کدام از شخصیت ها نمی بینیم.

سریال در این هشت قسمت مسیر درست شخصیت پردازی را پیش می گیرد و آدم ها را با تاکید پرداخت می کند، رامین،نوری،فرانک،سروش و شمس آبادی هرکدام جای درستی از قصه قرار گرفتند. طراحی لباس همراه با ترکیب نورپردازی صحنه ها با کارهای خلاقانه شادمانفر در حرکت های دقیق دوربین توانسته ترکیب درستی را در اجرای پلان ها ایفا کند.

«قورباغه» هرچند که در دیالوگ نویسی نیازمند این همه یک دستی در لحن نبود اما نمی شود موقعیت سازی درست را به حاشیه برد و انتقاد به دیالوگ ها را برجسته تر کرد، «قورباغه» خلاف جهت جریان سریال سازی نمایش خانگی شنا کرده است و در کارنامه هومن سیدی تا اینجا یک اتفاق تازه دیگری است.

#قورباغه #هومنسیدی #نویدمحمدزاده #صابرابر #فرشتهحسینی #سینماناب #پیمانشادمانفر #سریال_قورباغه #حمیدغفاریان

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :