چاپ
دومین فیلم مدعی اکران آنلاین هم قاچاق شد /دقیقن از اکران آنلاین حمایت می شود یا قاچاق فیلم؟! – کدام اکران؟!کدام پلتفرم؟!

سینماناب: دیدن فیلم در سینما و سالن تاریک یک آیین جذاب برای علاقه مندانش است که حتی وقتی درب سالن هم باز می شود و نور مزاحمی وارد این سالن می شود، آیین را برهم می زد و روی آن پرده است که زندگی جریان پیدا می کند و مخاطب هم چشمانش با آن پرده گره می خورد، معادلاتی که امروز توسط عده ای خام دست در حال فروپاشی است که الیته پشت این تصمیم ها نگاه سازمانی و دریافت امتیاز است و نه خود سینما!

از زمان تصمیم سازمان اوج برای نمایش آنلاین محصول خود، «خروج» و قاچاق این فیلم به فاصله ساعتی اندک، شاهد حجم بسیاری از اظهارنظرهایی در جهت ستایش اکران آنلاین درباره این طرح هستیم که در حال برهم زدن آیین فیلم دیدن در سینما هستند اما این دوستان دقیقن از چه چیزی حمایت می کنند؟! از قاچاق فیلم که ساعتی بعد لینکش فراگیر می شود؟!

اکران آنلاین تبدیل به یک شوخی مضحک شده است، چراکه وقتی بلافاصله بعد از بارگذاری فیلم روی دو پلتفرم برگزیده، نسخه های مختلف فیلم با بهترین کیفیت از کانال های تلگرامی در دسترس است، چطور می توانیم از اکران آنلاین سخن بگوییم و بهتر است، بدانیم که فیلم های پشت خط مانده اکران یا فیلم های ارگانی ترجیح می دهند از این اوضاع به نفع خود استفاده کنند برای مقاصد دیگر و در این میان، فیلم شان را قربانی می کنند که به خودشان مربوط است و این نسخه را برای سینمای ایران نپیچند!

ساخت فیلم در شرایط جریان اصلی و بخش خصوصی با سرمایه سالم در سینمای ایران، کار دشواری است و این سختی می تواند با یک اکران خوب و ارتباط فیلم با مخاطب و ماندگاری فیلم و خاطره سازی آن در سالن سینما به همراه مناسبات آن است که برای فیلمساز و دیگر عوامل جذاب خواهد بود.

شیوع کرونا با تعطیلی سینماها همراه شد و در کنارش، بسیاری از مشاغل کسب و کار خرد هم دچار تضعیف جدی شد اما حالا با گذشت این مدن، انتظار می رود که مدیران سینما به صبانت از سینما و سینماگرانش وارد میدان شوند و برای بازگشت آن تلاش کنند همانطور که امروزه بسیاری از اصناف پرخطر تر از سینما، بازگشایی شدند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :