چاپ
دست های خالی مدیری در «دورهمی» / پایان عُمر این برنامه فرا رسید؟!

سینماناب: طبق نظرسنجی ایام نوروز که توسط سازمان صداوسیما منتشر شد، برنامه «دورهمی» بعد از «عصرجدید» به عنوان پرمخاطب ترین برنامه قرار گرفت، هرچند که می توان به این آمار اعتماد نداشت اما در دورانی که صداوسیما دو برنامه شاخصش کپی دست چندمی از برنامه های موفق اروپایی و آمریکایی هستند، باید بدانیم که با چه رسانه ای مواجه هستیم!

در شرایطی که ویروس کرونا به جان مردم افتاده است و باعث شده تا بسیاری از بیرون رفتن ها کاهش پیدا کند، در این میان تاثیر تلویزیون به لحاظ توجه به سرگرمی سازی و برنامه های در جهت جلوگیری از افسردگی که گریبان بسیاری را گرفته است، می تواند موثر باشد اما تلویزیون در این مدت نشان داد که هیچ دستاورد تازه ای را ندارد و تکیه اش به همان الگوهای سابق است و به همین دلیل است که با حذف افراد تاثیرگذاری چون رضا عطاران که امروزه در ایام ماه رمضان، «متهم گریخت» سریال محصول سال ۸۴ که ساخته است در رقابت با تولیدات جدید صداوسیما مانند «سرباز» پر مخاطب تر می شود.

برنامه «دورهمی» مهران مدیری هم با اصرار مدیران همچنان آنتن را در دست دارد اما این حفظ آنتن بدون خلاقیت در برنامه سازی، باعث ابتذال برنامه شده است، نبود یک تیم نویسنده قوی و اتکای بیش از اندازه برنامه به حضور چهره ها باعث شده است تا دست آخر مدیری چشم در دوربین به التماس سامان مقدم بیافتد که وی به برنامه بیاید، جدای از شخصیت سامان مقدم که قابل احترام است اما مگر حضور وی در برنامه چه میزان برای مخاطب جذاب است؟ که مدیری چنین به خواهش و تمنا افتاده است و آن هم در شرایطی که مخاطب باید بنشیند تا خاطرات گاو بازی ملیکا شریفی نیا و کپی وقیحانه بنیامین بهادری را از روی دست شهیار قنبری با دست کاری ترانه بوی عیدی در این برنامه بشنود!

برنامه «دورهمی» زمانی اثر گذار و سرگرم کننده بود که تنوع فضایی خوبی داشت و حضور شخصیت های قیمت و همسرش و حضور مهمانان در برنامه با استندآپ های شنیدنی مدیری، در جایگاه خوبی قرار داشت اما امروزه، این برنامه به یک اجرای دم دستی با حضور مهمانان سطحی بسنده کرده است تا خبر از پایان عمر خود دهد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :