چاپ
آمار فروش آنلاین روی هم رفته برای دو فیلم اعلام شد! / سازمان سینمایی برای حمایت تلویزیون از اکران آنلاین چه می کند؟!

سینماناب: در حالی که بلیط فروشی گیشه سینماهای ایران به سمت شفافیت می رود اما روند اعلام فروش سامانه های Vod با ابهام همراه است به طوری که در آخرین گزارش اعلامی از سوی دو پلتفرم اصلی به فروش روی هم رفته دو فیلم اشاره می شود، این در حالی است که روند شفاف اعلامی فروش بلیط اکران آنلاین و میزان سهم صاحبان فیلم از این فروش، به دیگر تهیه کنندگان کمک خواهد کرد که با انگیزه و برآورد دقیق تولید برای این بستر نمایشی، فیلم هم بسازند.

به گزارش سایت سینماناب، در حالی که سالن های سینما این روزها با استقبال مخاطب همراه نمی شود و تنها سرنوشت اکران آنلاین است که برای برخی صاحبان فیلم ها تبدیل به یک هدف شده است اما شروع اکران آنلاین هر فیلم نیازمند تبلیغات جدی تر است همانطور که فلان سریال اکثر بیلبوردهای شهر را فرا می گرد، به فیلم های سینمایی که قصد دارند در اکران آنلاین حضور داشته باشند هم توجه جدی تر از سوی سازمان سینمایی و تلویزیون شود.

در گزارش منتشر شده آمده است:

با گذشت بیش از سی روز از اکران آنلاین ۲ فیلم «زیرنظر» و «مهمانخانه ماه‌نو» که ادامه دهنده مسیر سینمای آنلاین بودند، اکران این ۲ فیلم با اعلام آمار نهایی فروش آنلاین به پایان رسید.

با توجه به این توافق در طرح سینمای آنلاین که فرصت سی‌روزه نمایش برای فیلم‌ها در نظر گرفته شده، نمایش ۲ فیلم «زیرنظر» و «مهمانخانه‌ماه‌نو» بستر آنلاین توسط سرویس‌های وی‌اودی به پایان رسیده است. «زیرنظر» و «مهمانخانه‌ماه‌نو» که بعد از «خروج» و «طلا» به طرح اکران آنلاین پیوستند، حالا با پشت سر گذاشتن سی روز از نمایش و فروش بیش از ۱۵۵ هزار و ۸۶ بلیط در مجموع ۲ فیلم و ۲ پلتفرم، به شبکه نمایش خانگی وارد خواهند شد. این میزان فروش در حالی رقم خورده که مجموع فروش «مهمانخانه‌ماه‌نو» برابر یازده هزار و ۳۶۴ بلیط و مجموع فروش «زیرنظر» برابر ۱۴۳ هزار و ۷۲۲ بلیط است.

همچنین این ۲ فیلم روی هم رفته بیش از ۲ میلیارد و سیصد میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشتند که با وجود تعطیلی سینماها به رونق این صنعت و برگشت آنی سرمایه سینماگران منجر شده است.

از طرفی با توجه به معیارهای تعیین تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی و درنظر گرفتن ۲/۵ تماشاگر به ازای هر بلیط، در مجموع برآورد می‌شود که بیش از سیصد و هشتاد هزار تماشاگر این ۲ اثر را به کمک طرح اکران آنلاین تماشا کرده‌اند. با این حال افزایش تعداد تماشاگران این ۲ فیلم و تمام فیلم‌هایی که در طرح اکران آنلاین حضور دارند پس از پایان دوره سی روزه نمایش ادامه خواهد داشت، چرا که پس از پایان اکران آنلاین، فیلم‌ها با طی روندهای اجرایی به بخش شبکه نمایش خانگی نماوا و فیلیمو نیز اضافه خواهند شد.

به این ترتیب پس از تماشاگرانی که با خرید بلیط آنلاین این فیلم‌ها را تماشا کردند، سایر کاربران سرویس‌های وی‌اودی نیز می‌توانند با گذشت چند روز دسترسی درون پلتفرمی به این ۲ محتوا را داشته باشند.

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :